Marketing Szuperkonferencia után

Nem első (és nem is utolsó) marketing konferenciámon vagyok túl. Voltam páron, ami nagyon tetszett és voltam olyan is, ami kevésbé. Sajnos a mostani az utóbbi kategóriába tartozik.

Nem mondom, hogy az összes előadás érdektelen volt, de igazából egy prémium konferenciától azért többet vártam volna. Voltám már olyan nem prémium konferencián amit szintén a Marketing Commando szervezett és sokkal jobbak voltak az előadók és az előadások is.

Sajnos itt volt olyan előadó, aki láthatóan nem volt szokva a színpadhoz és a közönséghez, ez érződött az előadáson is. Persze ezt is gyakorolni kell, de talán nem egy prémium konferencián kellene elkezdeni.

Jó dolog az alapok átismétlése is, főleg, hogy mindig van olyan, amiről az ember megfeledkezik, de akik ide elmennek, azok már nagyrészt túl vannak az alapképzésen, ezért talán nem kéne a konferencia nagy részének erről szólnia.

Amit érdemes megtanulni, hogy hogyan promózd a termékedet úgy, mintha előadást tartanál. Sajnálatos, hogy a meghívott előadók nagyrészt csak ezt tették. (Voltam olyan marketing konferencián, ahol az előadóknak tiltva volt a promózás, értékesek is voltak az előadások.)

Nem mondom, hogy az összes előadás értéktelen volt, pl.: Barazsy Ákos adwords előadása igazán elgondolkodtató volt, de voltak igen rossz előadások is. A közösségi marketingről például nagyon rossz volt az előadás. Azoknak, akik már kicsit is foglalkoztak vele érdektelen volt, aki még csak ismerkednének az SMO-val túl száraz és az előadó is felkészületlennek tűnt (nem túl jó a kérdések elutasítása és csak a megtanult/leírt szöveg elmondása).

Persze abban, hogy nem tetszett nekem is biztosan részem volt, hiszen csalódni, csak saját elvárásainkban lehet. Én az eddigi konferenciák és termékek alapján többet vártam. Wolf Gábor hozzáállása viszont igen követendő, mivel amint hangot adtam elégedetlenségemnek, rögtön felajánlotta a részvételi díj visszafizetését.