„Jó” marketing a piacon

Most értünk vissza a vásárlásból és remek kis marketing fogást láttam a majdnem teljesen üres piacon arról, hogyan is ijesszük el még azt a kevés vásárlót is.

-Kérnék egy zacskót.
-Minek?
-Barackot vennék.
-Majd ad a kolléga.
-Nem lehet válogatni?
-Nem.

Az igazán ütős a hangsúlyozása volt az eladónak. Persze nem vettek barackot tőle, sőt akik még hallották szintén gyorsan kerestek másik eladót. Hiába, válság van, meg kell becsülni a vevőket.

One thought on “„Jó” marketing a piacon”

  1. Biztos zavarta a sok vevő, akik miatt neki korán kellett felkelni, akik miatt nem lett belőle valami más, hanem „piaci zacskó-osztó barack-árus alkalmazott kolléga”. Szerintem ez nem marketing felfogás kérdése, hanem mentalitás, azaz szellemi beállítottság kérdése, egyfajta rögzült gondolkodásmód. Nem azért van árul ott, mert ezzel segít másoknak megkapni valamit, hanem azért van ott, mert ez segítsen magának megkapni pénzt, a fizetését.

    Persze megértem azt is, hogy a barack-árus-alkalmazott miért olyan amilyen, biztos nehéz élete, sorsa volt eddig és emiatt már nem tud vidáman és megértően eladó lenni.

    Szerintem a marketing a személyzet kiválasztással kezdődik.

Hozzászólás